561607

خدمات ما را ارزیابی کنید

آیا ما را به دوستان خود توصیه می کنید؟

ثبت

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

آخرین مقالات

مهندس کوچولو

مهندس کوچولو
     امروز با پدیده بیکاری انگشت اشاره ها به سمت دولت و جامعه نشانه گرفته می شود درحالی که دور از واقع نیست برنامه ریزی دولت برای رفع بیکاری مهم است، اما خانواده ها و خود افراد هم وظایفی دارند. یکی از سنت های قدیمی در بسیاری از خانواده ها این بود که وقتی بچه ها در تابستان از مدرسه فارغ می شدند در کسب وکار پدر یا یکی …
ادامه مطلب

آموزش هنرهای رزمی

آموزش هنرهای رزمی
      در دبستان نور بصیرت ورزش نه بعنوان سرگرمی و یک ساعتی که دانش آموزان بدون برنامه رها باشند بلکه بعنوان یکی از ارکان تربیتی دانش آموزان می باشد . ورزش در  سالیان قبل از پیرزوی انقلاب شکوهمند به همین شکل و قالب بوده است و متاسفانه هنمز ادامه دارد . در دبستان نور بصیرت دانش آموزان هر روز به مدت 20 دقیقه ورزش گروهی و توپی دارند …
ادامه مطلب

کارگاه سفال و چوب

کارگاه سفال و چوب
      آموزش سفال برای دانش آموزان موجب افزایش خلاقیت و هوش فضایی در کودکان می شود. این کار به کودکان در لمس کردن و کشف خاک رس کمک بسیار زیادی می کند. کودکان  در تمام سنین از له کردن، خرد کردن، فشار دادن با انگشتان، رول کردن و هم زدن، کشیدن و گرد کردن خاک رس لذت می برند. حتی آموزش سفالگری به کودکان موجب تسکین آن ها و …
ادامه مطلب

تعریف ما از مدرسه

تعریف ما از مدرسه
  تعریف ما از مدرسه مدرسه جایی است برای زندگی کردن و یادگیری زندگی دو نگاه به مدرسه : دو تلقی متفاوت از مدرسه وجود دارد: نگاه اول مدرسه را محل تدریس و آموزش دروس رسمی و سر فصل های مصوب آموزش و پرورش می داند. در این صورت کار معلم آن است که یک سری درس ها را بصورت سلسله وار تدریس نموده و در آخر سال امتحان بگیرد …
ادامه مطلب

تربیت قرآنی

تربیت قرآنی
چنانچه در بخش تربیت قرآنی اشاره شد ، هر مدرسه و مجموعه فرهنگی از مدارس دینی گرفته تا موسسات و مراکز فرهنگی ، همه و همه علاوه بر اداره دبستان یا موسسه از حیث دروس و برنامه های عمومی ، یک استراتژی کلان و غایت ایدئولوژیک نیز دارند . غایت دبستان نور بصیرت ارائه یک مدل تعلیم و تربیت دینی با مرکزیت قرآن کریم است به طوری که همه فعالیت ها و …
ادامه مطلب

جدیدترین روش های تدریس در مجتمع نور بصیرت

چهار ویژگی خاص در تعریف تدریس وجود دارد که عبارتند از : الف ) وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان ب) فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده ج ) طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات د) ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری . » ( شعبانی ،ص 9 ، 1382)   تعریف تدریس : « تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و …
ادامه مطلب